ŞARTNAME

ŞARTNAME

Önemli Tarihler:

  • 31.10.2025 – Son Başvuru Tarihi

Tüm başvurular yalnızca https://bumerang.ird.org.tr/ internet sitesindeki “Başvur” sekmesi üzerinden yapılabilir. Yarışmaya katılım için yeni bir kullanıcı hesabı oluşturulmalı ve aşağıda belirtilen üyelik türlerinden biri seçilmelidir:

  • Ajanslar (Dernek Üyesi Olan/Olmayan: Kreatif, dijital, medya ajansları vb.)
  • Prodüksiyon Şirketleri
  • Müzik Şirketleri
  • Reklamverenler
  • Film Yönetmenleri
  • Reklam Müziği Bestecileri, 
  • Fotoğraf Sanatçıları, 
  • İllüstratörler
  • Grafik Tasarımcılar 

Üye kaydı yapılırken, üyelik tipi ilk olarak seçilecektir. Seçilen üyelik türüne göre başvuru yapılabilecek kategoriler farklılık gösterecektir. Bu nedenle üyelik tipi seçimi dikkatli ve doğru yapılmalıdır. İzmir Reklamcılar Derneği üyesi olan ajanslar için başvuru ücretleri farklılık arz etmektedir.

Başvuru ücretlerinin detayları sistemde başvuru kısmında yayımlanmış olup, her bir iş için başvuru ücreti 2000,00 TL’dir. 

 

BAŞVURU DÖNEMİ VE KOŞULLARI

Yarışmaya yalnızca 01.01.2020 – 20.10.2025 tarihleri arasında, bu aralık dahil olmak üzere yayınlanan reklam projeleri kabul edilir. Başvuru süresi sonunda sistem kapatılır ve başvuru materyallerinin yüklenmesi veya değiştirilmesi mümkün olmayacaktır. Seçici Kurul, yayın tarihlerini kontrol etme hakkına sahip olup; 01.01.2020 – 20.10.2025 tarihleri arasında yayınlanmayan projelere ilişkin başvurular geçersiz kabul edilir. 

Katılımcının tüm yüklemeleri tamamladığından emin olması gereklidir. Her başvuru, yarışma sisteminde yayınlandığı haliyle değerlendirilir. Katılımcı, başvuruların ilgili teknik ve içerik şartlarını karşılamakla yükümlüdür. Yönetmen versiyonları veya “director’s cut” türü alternatif kopyalar kabul edilmez. 

Başvuru yapılan projelerin taşıması gereken teknik, içerik ve sair özelliklerine ilişkin detaylar, Yönetmelik’in “Teknik Şartlar” kısmında yayımlanmıştır.

 

KATILIM ŞARTLARI

Yarışmaya Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırları içerisinde faaliyet gösteren reklam ajansları, medya planlama ajansları, dijital reklam ajansları, prodüksiyon şirketleri, film yönetmenleri, reklamverenler, reklam müziği bestecileri, fotoğraf sanatçıları, illüstratörler ve grafik tasarımcılar katılım sağlayabilir.

Katılımcılar yalnızca ticari nitelik taşıyan ve reklamveren ile yapılan işbirliği sonucu ortaya çıkmış projelerle başvuruda bulunabilirler. Sosyal sorumluluk projeleri ve kar amacı gütmeyen kampanyalar yalnızca bu amaçla ayrılmış özel kategoriler kapsamında değerlendirilecektir.

Başvuru formundaki ajans, künye ve belirtilen tüm bilgilerinin doğruluğu ile ilgili tüm sorumluluk, katılımcıya aittir. Ajans ve künye bilgilerinin doğruluğu konusunda ihtilaf bulunması durumunda, reklam verenin görüşü esas alınacaktır.

Değerlendirme sürecinde herhangi bir talep gelmesi halinde Seçici Kurul, başvurucudan ek bilgi ve belge isteme yetkisine sahiptir.

 

ÖZGÜNLÜK VE YAYIN TARİHLERİ

Başvuruların özgün olması esastır. Yarışmaya katılan tüm projelerin, yarışma dönemi içerisinde yayınlanmış ve yaratımı Türkiye ya da KKTC sınırları içinde gerçekleşmiş olmalıdır. Küresel kampanyalar yalnızca yerel yaratıcı uyarlama unsurları taşıması halinde değerlendirilecektir.

Yarışmaya sunulan her başvuru, aksi ispat edilene kadar özgün kabul edilir.

 

FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

Katılımcı, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında başvuru yaptığı eserin tüm mali ve manevi haklarına sahip olduğunu ya da hak sahiplerinden geçerli yazılı devir aldığını kabul ve beyan, ve taahhüt eder.

Katılımcı, Bumerang Yarışması için www.bumerangyarismasi.org websitesi üzerinden yüklenen başvuru dokümanlarına, reklam ve/veya pazarlama iletişim kampanyası ve sair her türlü materyale (“Eser”) ilişkin olarak, söz konusu Eser’i oluşturan bilgi, belge, çizim, resim, müzik vesaire her türlü ögenin 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (“FSEK”) kapsamında; 

– Eser’in Jüri tarafından izlenmesine, 

– Eser’in Jüri toplantılarında ekranda açılarak değerlendirilmesine, 

– Yarışma’yı Kazanan Eser’in Tören’de rejide yayınlanmasına ve 

– www.bumerangyarismasi.org sitesinde süresiz ve arşiv olarak kamuya açık bir şekilde yayınlanmasına izin verdiğini beyan, kabul ve taahhüt etmiştir. 

Bu doğrultuda katılımcı;

  • İşleme Hakkı (Madde 21)
  • Çoğaltma Hakkı (Madde 22)
  • Yayma Hakkı (Madde 23)
  • Temsil Hakkı (Madde 24)
  • Umuma İletim Hakkı (Madde 25)

ve sair sair tüm mali haklarını, süresiz ve ücretsiz şekilde İzmir Reklamcılar Derneği’ne, sadece Bumerang Yarışması’nın etkinlikleri, tanıtımı ve iletişimi amacıyla www.bumerangyarismasi.org websitesi üzerinden projenin sistemi yüklenmesi ile devrettiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

Katılımcı, Eser’e ilişkin olarak hak sahiplerinden veya üçüncü kişilerden gelebilecek her türlü talebi üstleneceğini, bu kapsamda meydana gelebilecek hukuki ve cezai sonuçlar ile her türlü zarardan sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.

 

KATEGORİLER VE KATILIM DETAYLARI

Başvurular aşağıdaki kategorilerde yapılabilir. 

  1. Reklam Ödülleri
  • Çok Mecralı Kampanyalar (360)
  • Basın Kampanyası
  • Tanıtım Filmi
  • Reklam Filmi
  • Radyo Reklamı
  • Basın İlanı

* Hızlı Tüketim

* Dayanıklı Tüketim

* İnşaat

* B2B

* Hizmet

* Diğer

  • Açıkhava Reklamı

* Hızlı Tüketim

* Dayanıklı Tüketim

* İnşaat

* B2B

* Hizmet

* Diğer

  • Sosyal Medya Kampanyası
  • Sosyal Sorumluluk Kampanyası
  •  
  • Tasarım Ödülleri
  • Kurumsal Kimlik / Logo
  • Yaratıcı Metin Yazarlığı
  • Ambalaj Tasarımı
  • Reklam Fotoğrafı
  • İllüstrasyon
  •  
  • Dijital Ödüller
  • Kurumsal Web Sitesi Arayüzü
  • Mikro Site / Landing
  • Mobil Uygulama
  • Viral Reklam
  • 2D Animasyon
  • 3D Animasyon
  • Influencer Marketing
  • Sosyal Medya Topluluk Yönetimi
  • Online Film
  • Yapay Zeka ile Üretilmiş İçerik
  1.  
  2. Büyük Ödül: En Çok Ödül Alan Ajans
  3.  
  4. İRD Özel Ödüller
  • Meslek Etiği Ödülü
  • Mesleğe Hizmet Ödülü
  •  

TEKNİK ŞARTLAR

Başvurular yalnızca yarışma web sitesi üzerinden yapılabilir. Yüklenen içeriklerin izlenebilir ve okunabilir formatta olması katılımcının sorumluluğundadır. Tüm kullanıcıların 2025 yılı için yeni üyelik oluşturması zorunludur.

Kategoriye uygun olmayan veya eksik materyal ile yapılan başvurular sistem tarafından değerlendirmeye alınmayabilir.

 

DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK

Yarışmaya katılan tüm çalışmaların Reklam Özdenetim Kurulunun, Tüketicinin Korunması Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünün, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin Doğruluk ve Dürüstlük İlkelerine uygun olması zorunludur. Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) tarafından yanıltıcı veya etik dışı olduğu tespit edilen çalışmalar yarışmaya kabul edilmez.

  • Kurullar tarafından “yanıltıcı” ya da “değiştirilmesi gereken” olarak işaretlenen işler yalnızca gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra yarışmaya katılabilir.
  • Yarışma sonuçlarının açıklanmasından sonra, ödül kazanan bir çalışmanın Reklam Özdenetim Kurulu ve yukarıda belirtilen kurumlar tarafından Doğruluk ve Dürüstlük İlkelerine aykırı olduğuna ilişkin karar verilmesi halinde, kararıyla sabitlenirse, verilen ödül iptal edilir ve kamuoyuna duyurulur.
  1. SEÇİCİ KURUL

Seçici Kurul; İzmir Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ve sektörde uzman kişilerden oluşur. Kurul üyeleri, tercihen en az 10 yıl sektörel deneyime sahip, kreatif direktörlük veya jüri üyeliği yapmış, aktif olarak sektörde faaliyet gösteren profesyoneller arasından seçilir.

Seçici Kurul’un temel görevleri:

  • Yarışma başvurularını belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirmek,
  • Özgünlük, teknik yeterlilik, hedef kitleye uygunluk, fikirsel özgünlük gibi unsurları puanlamak,
  • Kendi kurumlarına ait işlerde oy kullanmaktan imtina etmek,
  • Değerlendirme sürecinde görüş alışverişinde bulunarak nihai sıralamayı belirlemektir.
  •  
  • DEĞERLENDİRME

Seçici Kurul, değerlendirme sürecini üç aşamada yürütür. Tüm aşamalarda özgünlük, hedef kitle uyumu, yaratıcı yaklaşım ve uygulama başarısı dikkate alınır.

  • Değerlendirme: 60 puan baremi üzerinden final değerlendirmesi yapılır. Kurul üyeleri bu aşamada çalışmaları ayrıntılı şekilde inceler.

Seçici Kurul Başkanı, değerlendirme sürecinin adil ve şeffaf şekilde ilerlemesini sağlamakla yükümlüdür. Eşitlik durumlarında, oy kullanarak kararı belirleme yetkisine sahiptir.

 

ÖDÜLLERİN VERİLMESİ

Kategori birincilerine “Bumerang Ödülü” verilir.

En çok ödül alan ajansa “Büyük Ödül” takdim edilir.

Seçici Kurul, özel durumlarda kendi takdiriyle “Seçici Kurul Özel Ödülü” verebilir.

  •  
  • İTİRAZLAR MEKANİZMASI
  • Askı sürecinde ve yarışma sonrası yapılacak itirazlar yalnızca sistemde belirtilen süreler içerisinde ve kanıt sunulması koşulu ile yapılabilir. İtirazlar Özgünlük Komitesi tarafından değerlendirilir. Komite kararları bağlayıcı niteliktedir.

Özgünlük Komitesi’nin kararından sonra açıklanan yarışma sonucunda kazanılan ödüllerle ile ilgili yapılacak itirazlar, sonuçların ilanını takip eden 30 gün içerisinde yazılı ve belgeli olarak İzmir Reklamcılar Derneği’ne yapılmalıdır.

ABONE OL

Yeniliklerden ve gelişmelerden haberdar olmak için bize katılın.

    BİZE ULAŞIN

    E-posta: bumerang@ird.org.tr

    @ 2025 İzmir Reklamcılar Derneği.